Ouderraad

De Ouderraad (OR) is de drijvende kracht achter onvergetelijke ervaringen voor onze leerlingen, in nauwe samenwerking met het schoolteam. De taak van de OR is om samen met het team diverse activiteiten gedurende het schooljaar vorm te geven. Zij zijn een helpende hand tijdens deze bijzondere activiteiten. Een aantal activiteiten kan niet zonder de hulp van de OR tot stand komen. Tijdens de jaarlijkse algemene vergadering, die aan het begin van elk schooljaar wordt vastgesteld, maken we de taakverdeling van de OR bekend. Hier worden de plannen gesmeed voor activiteiten die het schoolleven verrijken.

Ouderbijdrage
Om deze activiteiten mogelijk te maken, vertrouwen we op de jaarlijkse vrijwillige ouderbijdrage. In samenspraak met de MR en de OR hebben we de hoogte van de bijdragen herzien, gezien de stijgende kosten voor activiteiten zoals schoolreisjes en kampen. Voor kinderen die na 1 januari instromen, geldt een evenredige ouderbijdrage. We verwachten dat alle ouders de vrijwillige bijdrage betalen, zodat we samen kunnen blijven genieten van diverse activiteiten, waaronder schoolreisjes, lichtjesavonden, sinterklaasfeesten, kerstvieringen, sportactiviteiten en de afscheidsmusical van groep 8.

De bijdrage in 2023-2024

• € 55,00 voor kinderen van groep 1 t/m 7
  • € 135,00 voor kinderen uit groep 8 (incl. schoolkamp)

Voor ouders met financiële uitdagingen is er begrip en ondersteuning. Neem gerust contact op met de schoolleiding als u moeite heeft de bijdrage te voldoen. Ouders met een laag inkomen kunnen bij Haltewerk de Dijkenwaardpas aanvragen bij de gemeente Dijk en Waard. Met deze pas kunt u de bijdragen voldoen via de app. Houd er wel rekening mee dat de extra kosten voor het schoolkamp (€ 110,00) altijd door ouders zelf worden gedragen.

Wij maken gebruik van Wis Collect, een digitaal betaalprogramma. U ontvangt een e-mail met daarin de ouderbijdrage en, indien van toepassing, de schoolreis- of kampbijdrage. Met de mobiel bankieren app kunt u de factuur eenvoudig voldoen. Voor ouders met een Huygenpas verloopt de betaling via de Dijk&Waard app bij de directeur.

Samen zorgen we ervoor dat alle kinderen kunnen deelnemen aan de bijzondere activiteiten die de OR en het schoolteam met zorg organiseren. Uw betrokkenheid maakt het verschil en draagt bij aan onvergetelijke momenten voor onze leerlingen!

Leden

Rianne van Dok (voorzitter)
Angela Boers (penningmeester)
Marlies van Dongen (secretaris)